Monday, April 1, 2013

MIND POWER PART 2


MIND POWER VERSI DEN PART 2

 salam apo kabar kawan2,sedaro,sedari mogo dirahmati dengan rahmat dan kasih syangNYA...hari tue den dah janji end den akan kongsikan teknik dan caro yg betul cmno bercakap dengan minda kita sendiri....insaallah 99% berhsil 1% lagi xberjayo sebab malas...hihihi...den gurau jgn marah ehhhhhhh.....baiklah kita straight the point

TEKNIK BERCAKAP DENGAN MINDA SENDIRI UTK MGETAHUI KWUJUDAN DAN KEAJAIPAN MINDA BWAH SEDAR

 1-mulaindgn niat:YA ALLAH HAMBA LAKUKAN LATIHAN INI SBG NIAT HAMBA BERIBADAH DENGAN MGHARAPKAN LIMPAHAN RAHMAT DAN KEREDHOANMU YA ALLAH.....diikuti istighfar byk2 dan surah al fatihah 1x

2-duduk dalam keadaan rileks samada duduk atau bersila,seelekoknya pakailah pakaian yang selesa dan longgar...dan duduk dalam keaadaan yg selesa....tarik napas dalam2 dan hembuskn napas dr mulut berulang2 kali sehingga anda berasa sgt rileks dan tenang sekali....lupakan sekejap masalah anda seketika kerana kalau dalam keadaan stress ia tidak akan berjaya seolah olah kita memaksa...kene wat lembut2 baru otak kita akan ikut apa yg kita arahkn...mcm kita mmikat awk dan buat pujukan mesti ckap lembut2 kan....hihihi...kalau kasar sory lah lu....dia nak layan(mepek lh plakl nh....)

3-seterusnya perlahan2 pejamkn mata anda...rileks dan tenang sahaja...masukkn saranan perlahan didalam dan sebutkn dalam hati berulang2:SETIAP KALI SAYA TARIK NAPAS SAYA SGT TENANG,SGT RILEK DAN NYAMAN SEKALI(ulang berkali2)

3-masukan saranan seterusnya:BADAN SAYA RILEKS,KAKI SAYA RILEKS,TANGAN SAYA RILEKS,MATA SAYA RILEKS DAN SELURUH ANGGOTA SAYA SGT RILEKS,DAN SGT NYAMAN DAN TENANG SEKALI SEHINGGA TERASA MALASNYA SEKALI(ulang berkali2)

4-masukann saranan seterusnya:ALIRAN TENANG,RILEKS,MALAS INI MENGALIR DISELURUH TUBUH BADAN SAYA......(ckp berulang2)

 5-lanjutkn saranan seterusnya:ALIRAN MALAS DAN TENANG MGALIR DIKELOPAK MATA SAYA.....WAHAI KELOPAK MATA SAYA PERINTAHKN KAU SGT MALAS,SGT MALAS,SGT MALAS,SEDEKIMIANNYA MALASNYA......SEMAKIN SAYA CUBA MBUKANYA SEMAKIN KUAT IA TERKUNCI SEHINGGA TIADA UPAYA YG BOLE MBUKANYA KERANA SAYA TELAH GAM DGN 100X KEKUATAN....SEHINGGA TIADA APA KKUATAN YG BOLE MBUKANYA..ulang berulang kali....(nah time inilah cuba anda bukak kelopak mata mesti xbole....terasa sangat berat...paksa pun xbole...jgn risau akhiri dengan ayat TERMINATE)


TERMINATE......akhiri seisi ini dengan niatkn:WAHAI MATA AKU PERINTAHKN KO KEMBALI PULIH SEPERTI APABILA TERDENGAR PETIKAN JARI....APABILA SY BUAT PETIKAN JARI SY KEMBALI SIHAT DAN PULIH SEDIAKALA.......(petikan jari anda dan perlahan lahan buka mata anda)



No comments:

Post a Comment